11 Kasım 2011 Cuma

ELMALI KEK

Elmalı keki çok severim. Hele pişerken fırından gelen o tarçın kokusu beni adeta mesteder. Dün akşam elimde dergi koltuğa yayılmış sayfaları incelerken burnuma bir kek kokusu geldi. Sanırım komşularımdan birisi pişiriyordu.
'Offff mis gibi koktu' dedim diğer koltukta uzanmış televizyon seyreden kızıma.Ne söylediğimi anlamamış gibi baktı suratıma.' Canım kek istedi 'dedim  'İnanmıyorum sana bu saatte mi? derken ben mutfağın yolunu tutmuştum bile....


   Bu tarifi YEMEKBAHANE'nin sitesinde görüp denemiştim oldukça pratik, yapımı kolay, bir okadarda lezzetli bir kek. Özellikle benim gibi tarçınlı tatları seviyor iseniz denemenizi tavsiye ederim.

mmmmmm      misssssssss

MALZEMELER:
3 yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
1 adet elma rendesi
1,5 çay kaşığı tarçın
1 paket kabartma tozu
1/2 su bardağı sıvıyağ
1/2 su bardağı süt
2 su bardağı un
2 elma üstü için
YAPILIŞI:Fırınımızı 180 c ısıtıyoruz.Yumurtaları şeker ile krema kıvamına gelinceye dek çırpıyoruz.Karışıma tarçın, kabartma tozu, süt ve sıvıyağı ekliyoruz ve bir müddet daha çırpıyoruz.Elma rendesini de kattıktan sonra unu ekliyoruz.(Kaşıktan koyu kıvamda akan bir karışım olması gerekiyor.Gerekirse bir iki kaşık daha un eklenebilir.)Yağlanmış kalıbımıza harcımızı döküp üzerine dilimlediğimiz elmaları dizerek fırına veriyoruz.
yaklaşık 35-40 dk sonra kürdan testi yaparak kekimizi pişiriyoruz...
Afiyet olsun...



·

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder