3 Nisan 2012 Salı

ŞEFTALİ MARMELATLI CEVİZLİ TOP KEK


Uzunca bir aradan sonra herkese merhabalar,
Şu aralar bloğumu aksattığımın farkındayım ama inanın çok yoğun bir hafta geçirdim hem işte hemde evde.
Bolca misafir ağırladım yorucu olmasının yanısıra çok keyifli ve hoş zamanlar geçirdim. Ama arkasından gelen gribal durum beni perişan etti.Bolca içilen zencefilli ballı çaylar, limonatalar, bitki çayları yardımıyla hastalığı ayakta geçiriyorum ama sersem tavuk gibi geziyorum inanın.Aman dikkat edin sizde benim gibi güneşe aldanıp bahar geldi diyerek ince gömleklerle dolaşmayın..
Bu günkü tarifimiz bir doğaçlama oldu aslında, ilk başta cevizli, şeftali marmelatlı bir kurabiye yapmaya karar verip kurabiye hamurunu tutturamayınca elimde kalan şeftali marmelatlı cevizleri böyle değerlendirmeye karar verdim.Eşimde kızımda bayıldılar bu muffınlara, hatta öyle bereketli çıktıki yarısıda apartman komşum hatice hanımın gününe kısmet oldu.Bu olçülerden 25 adet topkek çıktı.

Malzemeler:       3 yumurta
                         2 su bardağı şeker
                         1/2 su bardağı süt
                         1/2 su bardağı yoğurt
                         1 su bardağı sıvı yağ
                         2 yemek kaşığı sıcak su
                         1 paket vanilya
                         1 paket kabartma tozu
                          un
                         1 su bardağı ceviz
                         3 yemek kaşığı şeftali marmelatı
                         1 çay kaşığı tarçın
Yapılışı:   İlk önce bir kasede ceviz marmelat ve tarçını karıştırıp bir kenarda bekletin.
              Yumurtaları şekeri ve sıcak suyu derince bir kaba alıp mikserle şekerler eriyip krema  kıvamını alıncaya kadar çırpın.Süt yoğurt ve yağıda ekleyip çırpmaya devam edin.Ayrı bir kapta un kabartma tozu ve vanilyayı eleyerek harmanlayın ve karışıma ekleyin.Muffın kaplarına eşit olarak paylaştırın. ( 3 te 2 si dolacak şekilde) Üzerlerine hazırladığınız marmelat ceviz karışımından birer tatlı kaşığı koyarak önceden ısıttığınız 180 C fırında yaklaşık 40 dk kadar pişirin.
Afiyet olsun....

1 yorum: